...

Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 07, 2012

Συνοπτική περίληψη του βιβλίου:
Με αφοπλιστική ευθύτητα, ανεπιτήδευτο ύφος και πηγαίο χιούμορ, η Nora Ephron, δημιουργός των επιτυχιών "Όταν ο Χάρι γνώρισε τη Σάλι", "Άγρυπνος στο Σιάτλ" και "Έχετε μήνυμα στον υπολογιστή σας", μοιράζεται μαζί μας όσα της φτιάχνουν τη διάθεση και όσα την κάνουν να μελαγχολεί στην καθημερινότητα της.
Στο "Μεταξύ γυναικών", η Ephron προσκαλεί τον αναγνώστη της σε ένα συναρπαστικό ταξίδι σε άλλοτε συγκινητικά και άλλοτε διασκεδαστικά στιγμιότυπα της ζωής της: από τις απέλπιδες προσπάθειες της να γίνει μαγείρισσα αξιώσεων και την αναζήτηση της για το τέλειο διαμέρισμα, μέχρι τη γνωριμία της με τον John F. Kennedy αλλά και την απομυθοποίηση του Bill Clinton.
Θαρραλέο, αστείο και συγκινητικό, το "Μεταξύ γυναικών" είναι το απρόσμενα ειλικρινές χρονικό της ζωής μιας γυναίκας που ζει για να μοιράζεται με τους αναγνώστες της τα μυστικά και τη σοφία της καθημερινότητας.

Προσωπική άποψη:
Η αλήθεια είναι πως το "Μεταξύ Γυναικών" είναι ένα μυθιστόρημα που εκ πρώτης όψεως, δεν θα αγόραζα ποτέ. Όταν όμως η καλύτερή σου φίλη στο κάνει δώρο για την γιορτή σου, δεν μπορείς παρά να το πάρεις αμέσως στα χέρια σου. Άλλωστε, η ανάλαφρη διάθεση η οποία σε καταβάλλει διαβάζοντας το θέμα του, σε συνδυασμό με το μικρό του μέγεθος, το καθιστούν ένα εύκολο, γρήγορο και γιατί όχι, ευχάριστο ανάγνωσμα. Και τελικά, κάπως έτσι έχουν τα πράγματα αφού, σίγουρα δεν έχει να σου προσφέρει κάτι το ιδιαίτερο, ούτε εμβαθύνει σε προβληματισμούς που θα προκαλέσουν την σκέψη σου ωστόσο, το διαβάζεις ανέμελα και με καλή διάθεση και πριν προλάβεις να το καταλάβεις, έχει φτάσει στην τελευταία σελίδα.

Η Nora Ephron υπήρξε μια εξαιρετικά δημοφιλής γυναίκα. Πέραν από συγγραφέας, υπήρξε σεναριογράφος, παραγωγός και σκηνοθέτης σε μεγάλες κινηματογραφικές επιτυχίες, οι οποίες και βασίζονται σε δικά της δημιουργήματα. Ποιες είναι αυτές; Μα φυσικά τα "Όταν Ο Χάρι Γνώρισε Τη Σάλι", "Άγρυπνος Στο Σιάτλ" και "Έχετε Μήνυμα Στον Υπολογιστή Σας". Είμαι σίγουρη πως ακόμα κι αν το όνομά της εξακολουθεί να μην σας θυμίζει τίποτα, οι προαναφερόμενες ταινίες το κάνουν σίγουρα, με 2 στις 3 να κατέχουν ίσως και ξεχωριστή θέση στην καρδιά σας, ειδικά αν μιλάμε για το γυναικείο και κατά τι πιο ευαίσθητο και ρομαντικό κοινό. Χωρίς να έχω διαβάσει τα βιβλία της αλλά, κρίνοντας από τις κινηματογραφικές τους μεταφορές, το πιο αδύναμο πρέπει να είναι το τελευταίο, το "Έχετε Μήνυμα Στον Υπολογιστή Σας". Καλώς ή κακώς, δεν είναι όλα τα έργα ενός δημιουργού το ίδιο ευχάριστα και αξιόλογα, κάτι που η ιστορία αποδεικνύει συχνά-πυκνά. Θα αναρωτιέστε όμως προς τι η μακρηγορία και ποια είναι η ετυμηγορία για το "Μεταξύ Γυναικών". Δίκιο έχετε!

Ουσιαστικά η συγγραφέας, μέσα από το μυθιστόρημά της αυτό, μας προσκαλεί σε ένα ταξίδι στην προσωπική της ζωή. Μοιράζεται μαζί μας στιγμιότυπα που σημάδεψαν την πορεία και την καθημερινότητά της, την χαρακτήρισαν ως άνθρωπο και διαμόρφωσαν την προσωπικότητά της, κατεύθυναν τις επιλογές και τελικά, την έφεραν στο σήμερα συνθέτοντας την ολοκληρωμένη προσωπικότητα που κάθε γυναίκα της ηλικίας της οφείλει να διαθέτει. Και δεν λέω, η άτυπη αυτή εξομολόγησή της είναι ενδιαφέρουσα, άλλοτε συγκινητική, άλλοτε διασκεδαστική ωστόσο, σε κάνει να αναρωτιέσαι ποια ήταν η σκοπιμότητα πίσω από την πράξη της αυτή. Είναι βέβαιο πως κάθε δημιουργός μέσα από τα έργα του, μοιράζεται με το κοινό του κάποια πράγματα της προσωπικότητάς του, ακόμα και της ίδιας του τη ζωής όμως στην προκειμένη, έχουμε ένα προσωπικό σκιαγράφημα που τελικά, δεν βγάζει νόημα.

Η Nora Ephron έφυγε από την ζωή τον Ιούνιο που μας πέρασε, ένα γεγονός που προκάλεσε θλίψη σε όσους την γνώρισαν και συνεργάστηκαν μαζί της αλλά και στο κοινό που την στήριξε και την αγάπησε. Γιατί κακά τα ψέματα, άφησε πίσω της ένα σημαντικό έργο και η απουσία της είναι έντονη. Ωστόσο, το "Μεταξύ Γυναικών", δεν αποτελεί μια από τις καλύτερες στιγμές της. Προφανώς, κάτω από το βάρος των χρόνων, ήθελε να εκμυστηρευτεί πράγματα και μέσω της έκφρασής της στο χαρτί, να μοιραστεί σημαντικά για εκείνην και την ζωή της πράγματα, με όλους όσους την αγάπησαν και την στήριξαν. Κατανοητό και δεκτό! Αν όμως δεν ανήκετε στους φανατικούς θαυμαστές της, θα βρείτε το εν λόγω ανάγνωσμα ανάλαφρο και χαριτωμένο μεν, άνευ ουσίας δε, ειδικά αν δεν βρίσκεστε στην ηλικία εκείνη από την σκοπιά της οποίας η ίδια εκφράζεται, βλέποντας τα πράγματα μέσα από ένα συγκεκριμένο και κάπως, περιορισμένο πρίσμα.
Βαθμολογία 6/10

Ταυτότητα βιβλίου:
Συγγραφέας: Nora Ephron
Μεταφραστής: Νούσια Βάλια
Εκδόσεις: Introbooks
Κατηγορία: Ξένη Λογοτεχνία
Έτος Έκδοσης: 2008
Αρ. σελίδων: 167
ISBN: 978-960-6680-36-6

Posted on Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 07, 2012 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

2 comments

Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 06, 2012

Συνοπτική περίληψη του έργου:
Έχουν περάσει οκτώ χρόνια από τότε που ο Batman εξαφανίστηκε μέσα στη νύχτα. Στη συνείδηση του κόσμου θεωρήθηκε από ήρωας, φυγάς. Έχοντας κατηγορηθεί για τον θάνατο του εισαγγελέα Harvey Dent, ο Σκοτεινός Ιππότης θυσίασε τα πάντα για ότι ο ίδιος κι ο επίτροπος Gordon ήλπιζαν ότι ήταν καλύτερο για το κοινό καλό.
Για ένα διάστημα, η εγκληματική δραστηριότητα μειώθηκε δραστικά στη Gotham City και πολλοί πίστεψαν ότι αυτό οφειλόταν στον νόμο που είχε εισάγει ο Dent. Όμως, όλα θ’ αλλάξουν με την άφιξη μιας παμπόνηρης διαρρήκτη, η οποία διαθέτει μυστηριώδη ατζέντα.
Πολύ πιο επικίνδυνη, όμως, είναι η εμφάνιση του Bane, ενός τρομοκράτη του οποίου τα αδίστακτα σχέδια για τη Gotham ωθούν τον Bruce να βγει από την αυτοεξορία του. Αλλά ακόμα κι όταν φορέσει και πάλι τη στολή του, ο Batman ίσως να μην καταφέρει να τον σταματήσει.

Προσωπική άποψη:
Όταν έχεις παρακολουθήσει δύο ταινίες με κεντρικό ήρωα τον Batman, οι οποίες οφείλω να ομολογήσω πως ξεπέρασαν κάθε πιθανή προσδοκία, η αλήθεια είναι πως περιμένεις το κάτι παραπάνω κατά την, θεωρητική πάντα, ολοκλήρωση της σειράς. Περιμένεις ένα επικό φινάλε που θα απογειώσει το σύνολο. Κάποιες φορές, οι προσδοκίες αυτές βρίσκουν αντίκρισμα. Κάποιες άλλες πάλι, απλά απογοητεύεσαι. Όσον αφορά λοιπόν την επιστροφή του Σκοτεινού Ιππότη, η αλήθεια βρίσκεται μάλλον κάπου στη μέση καθώς, έχουμε τελικά μια ταινία που αποδεικνύεται ελαφρώς κατώτερη από την προηγούμενη, χωρίς ωστόσο να ρίχνει τα standars της τόσο χαμηλά που να πεις πως δεν ικανοποιήθηκες και σαφέστατα, καλύτερη από την πρώτη. Γιατί κακά τα ψέματα, το "The Dark Knight Rises" είναι μια ταινία που μπορεί να μην σκαρφαλώνει στην κορυφή παρ' όλα ταύτα όμως, σε ικανοποιεί σε σημαντικό βαθμό και σου προσφέρει αυτό που περιμένεις από μια παραγωγή σαν κι αυτή. Δράση, περιπέτεια, ένταση και τελικά, κινηματογραφική διασκέδαση.

Ακολουθώντας την πολιτική του "The Dark Knight", το σενάριο της "Επιστροφής" επιλέγει με την σειρά του να ακολουθήσει μια πιο βαθυστόχαστη γραμμή, θέλοντας προφανώς να οδηγήσει τον θεατή σε διάφορους προβληματισμούς οι οποίοι πηγάζουν και περιστρέφονται γύρω από την παγκόσμια οικονομική κρίση, τον άδικο διαχωρισμό των κοινωνικών τάξεων, τις ιδεολογικές αξίες που έχουν πάει στα τσακίδια αλλά, και την ιδέα του αναρχισμού ως μέσο επιβολής, λύτρωσης και τελικά, δικαίωσης και απόλυτης λύσης απέναντι σε όλα τα δεινά του κόσμου. Δεν λέω, όλα αυτά είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα και ίσως να μπορούσαν να λειτουργήσουν ακόμα καλύτερα σε μια ταινία διαφορετικού είδους όμως, όταν μιλάμε για ένα από τα εμπορικότερα blockbusters ever, τα πράγματα είναι σαφώς πιο περίπλοκα και περιορισμένα, καθώς τα πλαίσια που τα περιβάλλουν είναι εξαιρετικά στενά. Όπως λέει και ο σοφός μας ο λαός, δεν μπορείς να χωρέσεις δύο καρπούζια κάτω από την ίδια μασχάλη οπότε, ίσως θα ήταν να επιλέξεις αυτό που φαντάζει καλύτερο.

Αφήνοντας κατά μέρους το ιδεολογικό κομμάτι, το "The Dark Knight Rises" είναι πάνω απ' όλα μια περιπέτεια φαντασίας η οποία, αποτελώντας το φινάλε μιας τριλογίας, έχει σκοπό να ικανοποιήσει κάθε θεατή ως προς το αισθητικό σκέλος δηλαδή, δημιουργώντας τον οπτικοακουστικό και θορυβώδη πολλές φορές εντυπωσιασμό, που θα καταφέρει να τον καθηλώσει για 2,5 και πλέον ώρες.  Και το σίγουρο είναι πως ο Nolan, στο κομμάτι αυτό πετυχαίνει απόλυτα τον στόχο τους και όποιος πει το αντίθετο, θα είναι απλά άδικος. Δεν λέω, υπάρχουν κάποια διαστήματα αδράνειας αλλά επί της ουσίας, αποτελούν την ηρεμία πριν την καταιγίδα και πιθανότατα, αν λαμβάναμε ως δέκτες υπέρ του δέοντος δόσεις περιπέτειας και δράσης, να είχαμε κουραστεί πολύ πιο σύντομα. Γιατί ναι, υπάρχουν ορισμένα σημεία που κουράζεσαι και θες το πράγμα να τρέξει και να ακολουθήσεις τα θορυβώδη βήματά του χωρίς ανάσα. Το παράδοξο βέβαια είναι πως η ταινία καταφεύγει σε ορισμένα κλισέ που σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση μπορεί να μην μας προκαλούσαν έκπληξη όμως, όταν μιλάμε για μια ταινία του Nolan που έχει αποδείξει πως κάνει ιδιαίτερο σινεμά ακόμα κι όταν έχουμε να κάνουμε με εμπορικές παραγωγές, πραγματικά μας κάνει να αναρωτιόμαστε γιατί αυτό.

Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, ο Batman, και κατ' επέκτασιν ο Christian Bale, καταφέρνει για άλλη μια φορά να είναι κομπάρσος στην ίδια του την ταινία. Βέβαια, και σε σύγκριση με το "The Dark Knight" και την υπέροχη παρουσία του Ledger που επισκίασε κάθε τι άλλο, το φαινόμενο αυτό δεν οφείλεται στις ερμηνείες αλλά, στο ενδιαφέρον που παρουσιάζει η προσπάθεια σκιαγράφησης των χαρακτήρων. Ο Tom Hardy δεν μπορεί να φτάσει την ερμηνεία του κακού Ledger, και όσο άδικη κι αν είναι η σύγκριση, είναι αναπόφευκτη όταν ο δεύτερος σήκωσε μια ολόκληρη ταινία στις πλάτες του, η Marion Cotillard είναι πάντα μια γοητευτική παρουσία που κλέβει τις εντυπώσεις ωστόσο, δεν της δίνεται το απαραίτητο πεδίο δράσης για να ξετυλίξει το ταλέντο της ενώ οι Gordon-Levitt και Anne Hathaway έχουν τις καλές και τις κακές τους στιγμές, εξυπηρετώντας τα σενάρια πιθανού μέλλοντος της δράσης του Batman. Οι συνήθεις ύποπτοι από την άλλη, Michael Caine, Gary Oldman και Morgan Freeman είναι όπως πάντα απολαυστικοί, έστω κι αν αφήνουν τόπο στο νέο αίμα.

Καμιά φορά οι ίδιοι οι δημιουργοί ενός έργου είναι εκείνοι που βάζουν τόσο ψηλά τον πήχη, που ούτε οι ίδιοι να μην μπορούν να ξεπεράσουν. Κάτι τέτοιο συνέβη και στην περίπτωση του Nolan και του "The Dark Knight Rises" που ξεπέρασε μεν το "Batman Begins", ολοκληρώνοντας ουσιαστικά την ιδέα του δεύτερου αλλά, δεν κατάφερε να φτάσει το υψηλό επίπεδο, σε όλους του τομείς, του "The Dark Knight". Ίσως αν είχε επιλέξει να διαχειριστεί διαφορετικά κάποια πράγματα, όπως το cast ή την χρονική τοποθέτηση της ιστορίας, τα πράγματα να ήταν ακόμα καλύτερα. Παρ' όλα ταύτα, το "The Dark Knight Rises" δεν θα σας απογοητεύσει απλά, δεν θα σας προσφέρει και όλα όσα περιμένατε. Σίγουρα είναι μια κινηματογραφική εμπειρία που αξίζει να παρακολουθήσεις στις σκοτεινές αίθουσες λόγω του μεγαλείου της εικόνας και του ήχου, σίγουρα θα σας περάσει κάποια μηνύματα, έστω κι αν δεν είναι στο επιθυμητό βάθος και ακόμα πιο σίγουρα, θα περάσετε καλά, θα διασκεδάσετε και θα αφεθείτε σε μια κατά τ' άλλα, αξιοπρεπή και αρκετά αξιόλογη περιπέτεια δράσης.
Βαθμολογία 7,5/10

Ταυτότητα ταινίας:
Ελλ. τίτλος: Ο Σκοτεινός Ιππότης: Η Επιστροφή
Είδος: Φαντασίας
Σκηνοθέτης: Christopher Nolan
Πρωταγωνιστές: Christian Bale, Tom Hardy, Marion Cotillard, Gordon-Levitt, Anne Hathaway, Michael Caine, Gary Oldman, Morgan Freeman, Nestor Carbonell, Cillian Murphy, Liam Neeson, Matthew Modine
Παραγωγή: 2012
Διάρκεια: 164'

Επίσημο site:

Posted on Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 06, 2012 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

14 comments

Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 05, 2012

Συνοπτική περίληψη του βιβλίου:
Ο κόσμος μας κινδυνεύει. Μόνο ένας άνθρωπος μπορεί ν' αλλάξει την πορεία των πραγμάτων: η Λάουρα, ένα συνηθισμένο κορίτσι αλλά και ολότελα διαφορετικό από τ' άλλα.
Την ημέρα που κλείνει τα δεκατρία της χρόνια κάνει μια φοβερή ανακάλυψη: είναι προορισμένη για μια σπουδαία αποστολή. Να βρει το Δισκοπότηρο της Φώτισης που έχουν κλέψει οι Δυνάμεις του Σκότους από τη μυθική Αβεντέρα. Η Λάουρα κρατάει στα χέρια της τις τύψες της Γης και όλης της ανθρωπότητας...

Προσωπική άποψη:
Δεν γνώριζα την ύπαρξη της "Λάουρα", όχι τουλάχιστον μέχρι την στιγμή όπου μου μίλησε γι' αυτήν η φίλη μου Ιφιγένεια. Ο ενθουσιασμός της ήταν τόσο μεγάλος και η παρότρυνσή της να διαβάσω την εν λόγω σειρά τόσο έντονη που είχα αποφασίσει πως θα το κάνω. Με τούτα και με εκείνα όμως, όλα και κάτι μεσολαβούσε και η βαρύτητά τους υπερτερούσε. Είδε κι απόειδε λοιπόν η φιλενάδα μου και για μια ακόμα φορά, αποφάσισε να μου χαρίσει ένα βιβλίο που ναι μεν είχα πει ότι θα διάβαζα, δεν είχα αξιωθεί να το κάνω δε. Κάπως έτσι έφτασε το πρώτο βιβλίο της "Λάουρα" στα χέρια μου, με το ταχυδρομείο, με αρκετό άγχος μην χαθεί και με διάθεση να το διαβάσω αμέσως, όχι μόνο για να ικανοποιήσω την φίλη μου δίνοντάς της την ευχαρίστηση ότι το διάβασα αλλά, για να ανακαλύψω τον λόγο που ενθουσιάστηκε τόσο πολύ η ίδια.

Ο Γερμανός Peter Freund, φαίνεται να 'ζήλεψε' λίγη από την δόξα της Rowling και παράλληλα, να θεώρησε εξαιρετικά άδικο το να πρωταγωνιστούν μονίμως αγόρια και άντρες στις ιστορίες φανταστικού, είτε απευθύνονται σε μικρούς, είτε σε μεγάλους. Έτσι αποφάσισε να αφηγηθεί και εκείνος την δικιά του ιστορία, η οποία είναι σαφέστατα επηρεασμένη από άλλες, παρόμοιας θεματολογίας, με πρωταγωνίστρια ένα 13χρονο κορίτσι που αν και δεν του φαίνεται με μια πρώτη ματιά, έχει να προσφέρει περισσότερα απ' όσα αρχικά υποθέτουμε. Και αυτό γιατί, η Λάουρα, ανήκει στις Τάξεις των Υπερασπιστών του Φωτός πράγμα που τις προσφέρει ξεχωριστές ικανότητες αλλά, την ίδια στιγμή, την επιφορτίζει με ένα μεγάλο και ιερό καθήκον που πρέπει πάση θυσία να φέρει εις πέρας προκειμένου να διατηρηθεί η τάξη και η αρμονία και το Σκοτάδι να υποχωρήσει μπροστά στο Φως για μια ακόμα φορά. Άλλωστε, πέραν όλων αυτών, το να πετύχει στην αποστολή της αυτή, είναι η μοναδική της ελπίδα να σώσει τον πατέρα της, που έχει πέσει στα χέρια του εχθρού, και να μπορέσει και πάλι να τον έχει κοντά της.

Οι ιστορίες της Λάουρα, γιατί υποθέτω ότι το ίδιο μοτίβο ακολουθούν και τα επόμενα 5 βιβλία που ολοκληρώνουν τη σειρά, κινούνται ανάμεσα σε δύο κόσμους, τον Ανθρώπινο έτσι όπως όλοι μας τον γνωρίζουμε, και τον κόσμο της Αβεντέρας. Και στα δύο αυτά επίπεδα, παρά την διαφορετικότητα ως προς την αισθητική της εποχής και τον τρόπο ζωής ως προς τα ήθη, τα έθιμα και τις συνήθειες, μια διαφορά ξεκάθαρη και έξυπνα τοποθετημένη ανάμεσα στα πλαίσια, το Καλό και το Κακό είναι έννοιες υπαρκτές και προσωποποιημένες. Τόσο στο ένα επίπεδο όσο και στο άλλο, υπάρχουν οι Υπερασπιστές του Φωτός και οι Μαχητές του Σκότους και η κάθε πλευρά, προς δικό της όφελος, προσπαθεί να κερδίσει πόντους σε μια μάχη που κρατάει εδώ κι αιώνες, με την ελπίδα πως θα έρθει η ώρα να κερδηθεί ο αγώνας εκείνος που θα σηματοδοτήσει το τέλος των εχθρών του, η τουλάχιστον των σχεδίων του, όσον αφορά την περίπτωση των Φωτεινών που αποδέχονται και γνωρίζουν πως το Καλό δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς το Κακό και πως οι μοίρες τους είναι αλληλένδετες, άσχετα από το αν πρέπει πάντα να παλεύουν ώστε να προπορεύονται αυτών.

Επειδή ακριβώς λοιπόν η ιστορία μας μεταφέρει από τον έναν κόσμο στον άλλο, εστιάζοντας περισσότερο παρ' όλα ταύτα στον Ανθρώπινο, οι επιμελητές του βιβλίου χωρίζουν τα όρια των δύο κόσμων ξεχωρίζοντάς τα και αποτυπώνοντάς τα με διαφορετικό χρώμα μελάνη πάνω στο χαρτί, με τα κομμάτια της Αβεντέρα να έχουν ένα πορφυρό κόκκινο, τεχνική που προσωπικά δεν έχω ξαναδεί και αν μη τι άλλο, κλέβει τις εντυπώσεις. Αφήνοντας τώρα το αισθητικό κομμάτι και μπαίνοντας στην ουσία, οι περιπέτειες της μικρής μας φίλης βασίζονται σε μεγάλο κομμάτι σε μύθους και θρύλους που συνδέουν μεταξύ τους την καταγωγή της με το σχολείο της, τους δύο κόσμους και την άρρηκτα δεμένη μοίρα τους αλλά, και τους μύθους και τους θρύλους που συντροφεύουν όλα τα παραπάνω. Το κλίμα όπου διαδραματίζονται τα γεγονότα είναι ιδιαίτερα σκοτεινό κι επικίνδυνο, η δράση κλιμακώνεται σταθερά, αποπνέοντας τον αέρα επικινδυνότητας που προφανώς ο συγγραφέας θέλει να προσδώσει στην όλη ιστορία και όλα αυτά, εμποτισμένα με ισχυρές δόσεις φαντασίας και παραφυσικού στοιχείου.

Οφείλω να ομολογήσω πως η "Λάουρα" ήταν μια ευχάριστη έκπληξη η οποία όμως, ίσως να με είχε συγκινήσει περισσότερο αν δεν είχα διαβάσει τις ιστορίες του "Harry Potter", χωρίς να εννοώ πως αυτά τα δύο μοιάζουν. Απλά θεωρώ πως ο Freund, ως παραγωγός και σεναριογράφος, παρασύρεται σε ορισμένα σημεία από την κινηματογραφική του εμπειρία με αποτέλεσμα, να δημιουργούνται ορισμένες ανακολουθίες που μπορεί σε μια ταινία να περνάνε απαρατήρητες ή να μην τους δίνουμε τόσο μεγάλη σημασία, πράγμα όμως που δεν συμβαίνει και σε ένα μυθιστόρημα. Κατά τ' άλλα, στο σύνολό του, το βιβλίο είναι ενδιαφέρον, ευχάριστο και διαβάζεται με περισσή ευκολία, τόσο από τους μικρούς φίλους στους οποίους κατ' εξοχήν απευθύνεται, όσο και από τους ενήλικες που θα βρουν σίγουρα ενδιαφέρον τον κόσμο που του συστήνεται μέσα από τις σελίδες του, δημιουργώντας τους παράλληλα την επιθυμία να ανακαλύψουν τι θα συμβεί παρακάτω, περιμένοντας ακόμα πιο σκοτεινές κι επικίνδυνες περιπέτειες.
Βαθμολογία 8,5/10

Ταυτότητα βιβλίου:
Συγγραφέας: Peter Freund
Μεταφραστής: Αγγελίδου Μαρία
Εκδόσεις: Ψυχογιός
Κατηγορία: Ξένη Λογοτεχνία
Έτος Έκδοσης: 2004
Αρ. σελίδων: 528
ISBN: 978-960-274-841-1

Posted on Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 05, 2012 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

18 comments

Τρίτη, Σεπτεμβρίου 04, 2012


Δεν θέλω να επαναλαμβάνομαι... δεν θέλω να καταναλώνω πολύτιμους πόρους του internet για να λέω ξανά και ξανά τα ίδια πράγματα. Μερικές όμως φορές, δεν σου αφήνουν τα περιθώρια για να κάνεις κάτι διαφορετικό, τόσο οι καταστάσεις, όσο και οι ίδιοι οι άνθρωποι. Αναρωτιέστε που το πάω; Μα φυσικά σε όλους αυτούς που αποκαλούνται κριτικοί και βγαίνουν και λένε το μακρύ τους και το κοντό τους απλά και μόνο γιατί κάποιος τους έδωσε το βήμα για να το κάνουν και γιατί θεωρητικά, δεν μπορούν να έρθουν αντιμέτωποι με τις συνέπειες του λόγου τους. Κακά τα ψέματα, δεν έχουν να λογοδοτήσουν σε κανέναν και ακόμα κι αν σε κράζουν, λαμβάνεις μια μορφή προσοχής και δημοσιότητας και ως γνωστόν, ακόμα και η κακή δημοσιότητα, είναι καλύτερη από το απόλυτο τίποτα.

Αφορμή λοιπόν γι' αυτό το post αποτελούν οι διάφορες κριτικές που διαβάσαμε και σχολιάσαμε τον τελευταίο μήνα και αφορούν τι άλλο... μα φυσικά το "Πενήντα Αποχρώσεις Του Γκρι". Προσοχή! Το εν λόγω βιβλίο αποτελεί απλά την αφορμή του post όχι την αιτία, που είναι στην πραγματικότητα ο συσσωρευμένος θυμός για κάθε κριτική ανάλογου ύφους κι αισθητικής. Απλά θεώρησα πως μετά από τόσα σχόλια και τόσο μεγάλες συζητήσεις, ίσως θα έπρεπε ορισμένες ιδέες και σκέψεις να βρουν σπίτι σε ένα post και όχι σε μια σελίδα σχολίων, σκόρπια και χαμένα ανάμεσα στις λέξεις. Ας ξεκινήσω λοιπόν...

Απορίες και σκέψεις που μου γεννάνε αντιδράσεις, όπως αυτές που προκάλεσε το "Πενήντα Αποχρώσεις Του Γκρι":

- Βασική και κύρια! Πώς είναι δυνατόν να προκαλεί τέτοιες αντιδράσεις οποιοδήποτε έργο στην εποχή μας, συγγραφικό, κινηματογραφικό, θεατρικό, ό,τι σκατά κι αν είναι; Ο Μεσαίωνας είναι παρελθόν, πλέον δεν καίμε βιβλία στην πυρά (δυστυχώς το ίδιο ισχύει και για τους ανθρώπους μερικούς εκ των οποίων, θα ήθελα να δω να καίγονται), υπάρχει άρση της ποτοαπαγόρευσης (ευτυχώς γιατί με ορισμένα πράγματα που βλέπω χρειάζομαι ισχυρές δόσεις αλκοόλ μετά για να συνέλθω), δεν απαγορεύεται να κυκλοφορούμε στους δρόμους από μια ώρα και μετά, τα standars για την καταλληλότητα ταινιών έχουν πέσει χαμηλά και γενικά, ο κόσμος έχει προχωρήσει, βρισκόμαστε χιλιόμετρα και χιλιόμετρα μπροστά σε σχέση με κάτι αιώνες πριν και πραγματικά, με σοκάρει και με θλίβει το γεγονός πως ο,τιδήποτε, πόσο μάλλον ένα βιβλίο ή μια ταινία ή μια παράσταση, μπορούν να προκαλέσουν τέτοιες αντιδράσεις. Και το τελευταίο σχόλιο αφορά και τις δύο μεριές, τόσο αυτούς που υπερασπίζονται το αντικείμενο, όσο και αυτούς που μάχονται εναντίον του.


- Γιατί πρέπει να αρέσουν σε όλους μας τα ίδια πράγματα; Α, ναι... ξέχασα! Γιατί διανύουμε την περίοδο του φαινόμενου εκείνου όπου επιβάλλει όλα τα ζώα να μπούμε στο μαντρί και ως μια μάζα να ακολουθούμε προγραμματισμένες εντολές, πρέπει και δύναται, ξεχνώντας το θέλω, την προσωπική αισθητική και γούστο. Και πριν βιαστεί ο κάθε γκαργκαλοκέφαλος δεινόσαυρος κριτικός να πει ότι εμείς είμαστε τα θύματα του παραπάνω φαινομένου κι ότι εκείνοι προσπαθούν να μας βάλουν στον σωστό δρόμο, εκείνον της καλαισθησίας και της αισθητικής, θέλω να τον πληροφορήσω ότι πλανάται πλάνην οικτρά. Όχι! Δεν είμαστε θύματα, τουλάχιστον όχι έτσι όπως θέλουν να πιστεύουν. Απλά είμαστε νέοι άνθρωποι που διαβάζουμε ή παρακολουθούμε ΚΑΙ σύγχρονα πράγματα ακολουθώντας το ρεύμα της εποχής, όχι για να γίνουμε μέλος του συνόλου αλλά, γιατί έτσι προστάζει η εξέλιξη και ένα εξελιγμένο ον, θέλει να έχει εικόνα και σχηματοποιημένη άποψη για τα πάντα.

- Για να μην παρεξηγηθώ, θέλω για μια ακόμη φορά να αναφέρω πως ο καθένας έχει δικαίωμα στο να πει ότι κάτι του αρέσει ή όχι ΑΛΛΑ με 2 βασικές προϋποθέσεις:
1ον ότι ξέρει για πιο πράγμα μιλάει, το έχει διαβάσει ή το έχει δει και δεν βασίζει την γνώμη του σε γνώμες τρίτων που έτυχε να ακούσει.
2ον ότι εκφράζεται με τέτοιον τρόπο που να σέβεται και εκείνους που βρίσκονται στην απέναντι από αυτόν, άκρη του debate. 
Αν δεν καταλάβατε τι εννοώ, διαβάστε την ανάλυση:
Όσον αφορά το πρώτο σκέλος, τρελαίνομαι όταν ακούω μερικούς κάφρους, όχι να λένε ότι άκουσα αυτό ή άκουσα εκείνο αλλά, να υπερασπίζονται ή να καταδικάζουν κάτι απλά και μόνο έχοντας ακούσει γι' αυτό, χωρίς να έχουν προσωπική άποψη και κρίση πάνω στο θέμα. Τόσο θλιβερή και μίζερη είναι πια η ζωούλα τους που δεν έχουν τίποτα καλύτερο να κάνουν από το να χάνουν το χρόνο τους είτε υπέρ είτε κατά, ενός θέματος για το οποίο δεν έχουν ιδέα και δεν τους ενδιαφέρει; Γιατί πιστέψτε με, αν τους ενδιέφερε, θα είχαν και ιδέα επ' αυτού.
Και φτάνω στο δεύτερο σκέλος και εκείνο που ίσως χρειάζεται μεγαλύτερη ανάλυση. Πώς μπορείς να αποκαλείς τον εαυτό σου κριτικό τέχνης, όποιας μορφής κι αν είναι αυτή και να χρησιμοποιείς χαρακτηρισμούς σαν κι αυτούς που ανταλλάσσαμε μεταξύ μας τα μαγκάκια στο καπνιστήριο του Λυκείου; Και πριν βιαστείς, φίλε θολοκουλτουριάρη κριτικέ, να πεις ότι κι εγώ μπορεί να έχω χρησιμοποιήσει ορισμένες εκφράσεις αυτού του τύπου, σου έχω νέα. ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΡΙΤΙΚΟΣ... ΛΕΩ ΑΠΛΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΟΥ ΑΠΟΨΗ ΚΑΤ' ΕΠΕΚΤΑΣΙΝ... ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ Ο,ΤΙ ΜΑΛΑΚΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΙ Η ΓΚΛΑΒΑ ΜΟΥ!!! Ούτε με πληρώνει κανείς, ούτε η πρόθεση του blog μου είναι να το παίξω διανοούμενη. Σκοπός μου είναι να λέω την γνώμη μου και να την ανταλλάσσω με τις γνώμες άλλων αναγνωστών απλά γιατί μου αρέσει και το βρίσκω ενδιαφέρον. Και το μεγάλο κακό της υπόθεσης δεν είναι στο να χρησιμοποιείς τέτοιους χαρακτηρισμούς για να μιλήσεις για ένα έργο που δεν σου άρεσε αλλά, ότι το κάνεις για το ίδιο το κοινό του. Κοίτα μεγάλε... μπορεί εσένα κάτι να μην σου αρέσει αλλά, δεν έχεις κανένα δικαίωμα να στοχοποιείς, να κατηγορείς και να χαρακτηρίζεις το οποιοδήποτε κοινό. Είναι ρατσιστικό, είναι άδικο και εν πας περιπτώσει, είναι παντελώς ηλίθιο!

- Γιατί το να μου άρεσε το "Πενήντα Αποχρώσεις Του Γκρι" αυτόματα ρίχνει το I.Q. μου 50 μονάδες κάτω από το όριο και το λογοτεχνικό μου κριτήριο τρώει πέταμα στα σκουπίδια; Σας είπε κανείς ψευτοδιανοούμενοι του κώλου ότι ξεκινήσαμε όλοι οι αναγνώστες να διαβάζουμε χθες; Ή μήπως νομίζετε πως μονάχα εσείς έχετε διαβάσει κλασσικούς; Να σας πληροφορήσω λοιπόν πως διάβασα Wilde, Dostoevsky, Kafka, Poe, Shakespeare, Dante, Molière και λοιπούς κλασσικούς στα 10 και στα 12 για πρώτη φορά! Δεν είμαι ούτε αμόρφωτη, ούτε χάπατο, ούτε χαμηλής νοημοσύνης, ούτε χαμηλού επιπέδου. Αλλά όλες οι ώρες δεν είναι ίδιες! Αν θέλω να προβληματιστώ, να κουλτουριαστώ ή ότι άλλο -στω, θα διαβάσω (ή θα δω αν μιλάμε για ταινίες) κάτι αναλόγου ύφους και περιεχομένου με τα παραπάνω. Υπάρχουν όμως και οι ώρες που θέλω να διαβάσω κάτι ανάλαφρο, κάτι που θα με κάνει να χαλαρώσω, να ξεφύγω από την μιζέρια της καθημερινότητας, να ονειρευτώ. Και δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει ντε και καλά ότι διαβάζω να έχει λογική! Από μικρό παιδί, η ίδια η κοινωνία με ταΐζει με φούμαρα και παραμύθια για ρομαντικούς έρωτες, πρίγκιπες που θα έρθουν καβάλα στο άσπρο άλογο και για την ίση ευκαιρία που έχουμε όλοι μας απέναντι στο όνειρο. Ποιο είναι λοιπόν το πρόβλημά τους όταν όλα αυτά τα αναζητώ ως ενήλικας και όχι ως παιδί;

- Γιατί το "Πενήντα Αποχρώσεις Του Γκρι" είναι σκουπίδι ενώ άλλα κλασσικά... 'εικονογραφημένα' όπως ο "Τροπικός του Αιγόκερου" και του "Καρκίνου", ή τα βιβλία του αγαπητού Masoch είναι κλασσικά; Μήπως μιλάνε για κλασσικές βούρτσες και πούτσες και δεν το έχω πάρει πρέφα; Αν δεν κάνω λάθος, είναι ακόμα πιο σόκιν και από το "Fifty" άρα προς τι η κακιά αφρήτα με το θέμα sex; Και πριν βιαστεί ο κάθε ανέραστος να πει ότι είμαστε στερημένες γυναικούλες που απλά αντί να βλέπουμε τσόντες, τις διαβάζουμε, έχω να δηλώσω το εξής. Ακόμα κι έτσι, καλά κάνουμε και εκτός αυτού, σίγουρα έχουμε δει χαρά στα σκέλια μας πιο πρόσφατα από αυτούς αφού, όταν πάμε στο κρεβάτι, αφήνουμε το διδακτορικό στο συρτάρι. Και ναι, το "Fifty" π.χ. ως λογοτεχνικό κείμενο δεν αξίζει μία, μπορείς να το πεις και κακογραμμένο αλλά εν πας περιπτώσει, έχει το κοινό του που πρέπει ο καθένας να το σέβεται και πάνω απ' όλα, για το κάθε έργο, πρέπει να σεβόμαστε τον δημιουργό, τα συναισθήματα, τον χρόνο και την ψυχή που έχει δώσει, είτε μας εκφράζει, είτε όχι.

- Δεν ήξερα ότι υπάρχει λογοτεχνία φανταστικού και ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ λογοτεχνία φανταστικού! Ω, ναι... το ακούσαμε και αυτό! Φίλτατοι κριτικοί, δεν ξέρω τι καπνίζετε αλλά, δεν είναι σίγουρα φασκόμηλο. Από που κι ως που η λογοτεχνία φανταστικού διαχωρίζεται σε αντρική και γυναικεία; Για να είμαι ειλικρινής, από πότε υπάρχει γυναικεία και αντρική τέχνη; Έχω βαρεθεί να ακούω την ίδια μαλακία, από την εποχή της Austen ακόμα. Και όχι, δεν αντιδράω εξαιτίας φεμινιστικών κινήτρων. Χεσμένο τον έχω τον φεμινισμό και όλες τις αξύριστες υστερικές που νομίζουν ότι ακόμα είμαστε στην εποχή που θα έπρεπε να καίμε τα σουτιέν μας στο Σύνταγμα. Αλλά δεν μπορώ, τρελαίνομαι όταν ως αναγνώστης και θεατής, στοχοποιούμαι ακόμα μία φορά και στην συγκεκριμένη περίπτωση, εξαιτίας του φύλου μου. Δηλαδή το "The Game Of Thrones" ξεχειλίζει βαρβατίλα και κατ' επέκτασιν, οι γυναίκες δεν πρέπει να το διαβάζουμε. Από την άλλη, το "Vampire Academy" είναι μια θηλυπρεπής παπαριά και όποιος άντρας το διαβάζει είναι λούγκρα. Άϊ να χαθείτε, κομπλεξικοί κόπανοι του καναπέ, που δεν μπορείτε να ξεχωρίσετε την πάστα από το παστίτσιο.


Τελοσπάντων, επειδή πολλά είπα και πάλι, η ουσία είναι μία:
ΜΗΝ ΣΠΑΤΑΛΑΤΕ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ ΚΑΙ ΜΗΝ ΑΝΑΛΩΝΕΣΤΕ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΑΣ ΑΡΕΣΟΥΝ!!!
Ειλικρινά, γιατί να χαλάσω το σάλιο μου σε κάτι που δεν μου αρέσει; Και έστω ότι το κάνω, θα πω μια-δυο κουβέντες, μετά τέρμα. Είναι πολύτιμος ο χρόνος μου για να τον σκορπάω δεξιά κι αριστερά, πόσο μάλλον, σε πράγματα που δεν με εκφράζουν, ακόμα κι αν έχω επιχειρήματα. Όσα και να πω, από ένα σημείο και μετά, απλά θα επαναλαμβάνομαι.
Γι' αυτό και δεν διαβάζω κριτικές ποτέ πριν διαβάσω ένα βιβλίο, δω μια ταινία ή μια παράσταση και τα λοιπά. Αξιολογώ το υλικό και αν μου δίνει την αίσθηση πως μου κάνει τότε ναι, προχωράω κι ας φάω τα μούτρα μου. Είναι δικιά μου επιλογή και μπορώ να ζήσω με αυτήν, ειλικρινά, ακόμα κι αν το αποτέλεσμα δεν είναι το αναμενόμενο.

Posted on Τρίτη, Σεπτεμβρίου 04, 2012 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

88 comments

Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 03, 2012


Σήμερα το πρωί και σε ηλικία μόλις 54 χρόνων, έφυγε από την ζωή ο Michael Clarke Duncan. Ο συμπαθής ηθοποιός, υπέστη καρδιακή προσβολή και μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο Cedars-Sinai Medical Center του Los Angeles όπου δυστυχώς οι γιατροί, δεν κατάφεραν να τον βοηθήσουν με την μνηστή του, Reverend Omarosa Manigault, να ανακοινώνει τον θάνατό του.
Ο Duncan είχε υποστεί ξανά καρδιακό επεισόδιο στις 13 Ιουλίου, γεγονός που τον ανάγκασε να νοσηλευτεί και να παραμείνει στην εντατική πτέρυγα του νοσοκομείου για αρκετές εβδομάδες πριν οι γιατροί του δώσουν εξιτήριο.
Η καριέρα του Duncan ξεκίνησε το 1995 όμως, ήταν το 2000 όπου έγινε ευρέως γνωστός, υποδυόμενος τον μεγαλόσωμο μεν, καλόκαρδο δε, γίγαντα στην ταινία "Green Mile" όπου και βρέθηκε να συμπρωταγωνιστεί στο πλευρό του Tom Hanks. Μάλιστα, για τον ρόλο του στην εν λόγω ταινία, είχε τιμηθεί με πολλές διακρίσεις και υποψηφιότητες, ανάμεσά τους, εκείνη για το Oscar Β' Αντρικού Ρόλου.
Η τελευταία του ολοκληρωμένη συμμετοχή σε ταινία ήταν στο "In the Hive", που ίσα πρόλαβε να τελειώσει τα γυρίσματά του ενώ, είχε ξεκινήσει να συμμετέχει και στην παραγωγή του "The Challenger", μια συμμετοχή που δυστυχώς, ποτέ δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει. Επίσης, είχε συμφωνήσει να συμμετάσχει στο "Criminal Empire for Dummy's" το οποίο σκοπεύει να ξεκινήσει γυρίσματα αρχές του 2013.

Posted on Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 03, 2012 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

20 comments

Κυριακή, Σεπτεμβρίου 02, 2012

Συνοπτική περίληψη του έργου:
Η Billie Frank είναι μια ντροπαλή κοπέλα που από μικρή κλείστηκε σε ορφανοτροφείο από την αλκοολική μητέρα της. Εκεί θα γίνει φίλη με τη Louise και τη Roxanne. Οι τρεις φίλες θα μεγαλώσουν και θα εντοπιστούν από μουσικό παραγωγό που τις θέλει να τραγουδήσουν ως βοηθητικές στο μεγάλο του αστέρι. Όταν, όμως, ένας dj ακούει τη φωνή της Billie, κάνει συμφωνία με τον παραγωγό και την παίρνει κοντά του. Μαζί θα ηχογραφήσουν μεγάλες επιτυχίες, αλλά θα γνωρίσουν και τον έρωτα.

Προσωπική άποψη:
Εντάξει... είναι νομίζω γνωστό... δεν θέλω να γίνομαι κακιά ή τουλάχιστον, προσπαθώ να μην γίνομαι και ακόμα και όταν κάτι δεν μου αρέσει, προσπαθώ να κρατήσω σε έναν βαθμό τα προσχήματα θέλοντας να σεβαστώ όσο γίνεται αυτούς που μπορεί για διάφορους λόγους να διαφωνούν μαζί μου και να ικανοποιούνται οπτικά, ακουστικά ή και αισθητικά, από κάτι που προσωπικά που προκαλεί σύγκρυο. Αλλά πόσο μπορείς να κρατήσεις τα προσχήματα όταν μιλάς για ταινίες σαν το "Glitter"; Και όχι, δεν είναι η πρώτη φορά που το συνάντησα στις τηλεοπτικές μου αναζητήσεις μεσημέρι Σαββάτου αλλά, είναι η φορά εκείνη που δεν συγκρατήθηκα από το να έρθω εδώ και να εκφράσω την απορία μου. Γιατί πρέπει τα μεγάλα τηλεοπτικά κανάλια να γεμίζουν τα μεσημέρια μας με τέτοια σαβούρα που ακόμα και οι ίδιοι επί της παραγωγής εμπλεκόμενοι θα θέλουν να ξεχάσουν;

Φτωχή, πλην τίμια και βασανισμένη κοπέλα, με τραυματική παιδική ηλικία, εκεί που δεν έχει στον ήλιο μοίρα βρίσκεται ξαφνικά ανάμεσα στα φλας της δημοσιότητας, γίνεται διάσημο αστέρι της ποπ μουσικής σκηνής, το βιωτικό της επίπεδο ανεβαίνει στα ύψη και σαν να μην ήταν αρκετά όλα αυτά. γνωρίζει τον απόλυτο, μεγάλο και ανιδιοτελή έρωτα. Πριν βιαστείτε να μου πείτε ότι πολλοί stars ήταν ένα τίποτα πριν γίνουν κάποιοι θέλω να σας πω πως δεν διαφωνώ με την ιδέα της θεάς τύχης που μπορεί να σου προσφέρει αναγνωρισιμότητα και δόξα ωστόσο, είμαι σίγουρη ότι δεν είναι τόσο απλοχέρα ώστε να σου χαρίσει και τον έρωτα και την ευτυχία και την πλήρη ολοκλήρωση την ίδια στιγμή, χωρίς ουσιαστικά να έχεις περάσει από σαράντα κύματα αλλά αντίθετα, να έχεις περάσει εξ' απαλών ονύχων. Πολύ απλά, αυτά δεν συμβαίνουν και ακόμα κι όταν μιλάμε για ένα κινηματογραφικό παραμυθάκι άνευ ουσίας, δεν πρέπει να ξεπερνάμε τα όρια του παραλόγου.

Ειλικρινά, μπορεί να μου λύσει κάποιος μια απορία; Για ποιον λόγο ορισμένοι, συμπαθέστατοι κατά τ' άλλα, ηθοποιοί αποφασίζουν στα καλά καθούμενα να ασχοληθούν με την σκηνοθεσία; Κι έστω ότι το κάνουν, τι ακριβώς σκέφτονται όταν επιλέγουν να επεκτείνουν την επαγγελματική τους δράση μέσω ταινιών όπως αυτή εδώ; Γιατί ο Vondie Curtis-Hall είναι ένας συμπαθέστατος άνθρωπος και ηθοποιός, χωρίς να αποτελεί κανένα τρομερό ταλέντο ωστόσο, να επιλέξει να σκηνοθετήσει αυτό... το πράγμα; Γιατί μόνο ως πράγμα μπορώ να αντιμετωπίσω το "Glitter" που περισσότερο πλησιάζει σε κακόγουστη και κακής ποιότητας τηλεταινία που πέρασε και δεν ακούμπησε παρά σε κινηματογραφική ταινία που είχε μάλιστα το θράσος να κυκλοφορήσει στις αίθουσες και να έχει αξιώσεις σε εισιτήρια και προσέλευση κόσμου ο οποίος είμαι βέβαιη, ότι αν έπεσε στην παγίδα, ακόμα θα τραβάει τα μαλλιά του.

Κι εδώ έχουμε ένα τρανταχτό παράδειγμα καθαρής εκμετάλλευσης ονόματος φίλοι μου που στην προκειμένη δεν είναι άλλο από αυτό της Mariah Carey που αποφάσισε το 2001 να επεκταθεί και πέραν του μικροφώνου και να βγει μπροστά στις κάμερες. Προφανώς κάποιος της είπε πως έχει το ταλέντο για να το κάνει, προφανώς εκείνη τον πίστεψε και ακόμα πιο προφανώς, εκείνη το ξέχασε στο σπίτι. Δεν λέω, μπορεί να πέρασε καλλιτεχνικές δόξες ως τραγουδίστρια, να έκανε κάποιες ομολογουμένως αξιόλογες επιτυχίες στον χώρο αυτό, μέχρι τότε να είχε ακόμα ένα συμπαθητικό και αφελές μουτράκι που έγραφε στην κάμερα ωστόσο, δυο καρπούζια δεν χωράνε κάτω από την ίδια μασχάλη. Βέβαια αυτό δεν την πτόησε και αφού πήρε τον αέρα της πρωτιάς με την ταινία αυτή, συνέχισε και αργότερα επαναλαμβάνοντας το ατόπημά της. Όχι ότι το υπόλοιπο cast πάει πίσω, με τον Max Beesley να την ακολουθεί κατά πόδας στο κακό παίξιμο και μόνο με τον Terrence Howard να σώζεται κάπως από τον βούρκο και να μην φαίνεται απαράδεκτος.

Το "Glitter" είναι ακριβώς αυτό που λέει ο τίτλος του. Μια χαζοχαρούμενη ταινία πασπαλημμένη με υπερβολικές δόσεις χρυσόσκονης και λάμψης, ένα σύγχρονο καλλιτεχνικό παραμύθι που προσπαθεί να μας πείσει πως αν θέλουμε κάτι πολύ, πιστεύουμε στον εαυτό μας και κυνηγάμε τα όνειρά μας, όχι μόνο θα τα πετύχουμε αλλά, θα αποκτήσουμε πολύ περισσότερα απ' όσα πιστέψαμε ποτέ, ανάμεσα σε αυτά, την πνευματική και συναισθηματική ολοκλήρωση. Αν αρέσκεστε σε μπούρδες, τότε η ταινία αυτή θα σας βάλει στον σωστό δρόμο. Αν όχι πάλι, μείνετε χιλιόμετρα μακριά. Δεν είναι διόλου τυχαίο το γεγονός πως, η πρώτη πρωταγωνιστική εμφάνιση της Mariah Carey συνοδεύτηκε από βραβείο Χρυσού Βατόμουρου, με την ίδια υποψήφια και χειρότερη ηθοποιό της δεκαετίας, μοίρα που ακολούθησε και η ταινία που ήταν υποψήφια για Χειρότερο Μιούζικαλ των πρώτων 25 χρόνων του θεσμού.
Βαθμολογία 1/10

Ταυτότητα ταινίας:
Ελλ. τίτλος: Το Αστέρι Της Μουσικής Γεννιέται
Είδος: Δραματική
Σκηνοθέτης: Vondie Curtis-Hall
Πρωταγωνιστές: Mariah Carey, Max Beesley, Terrence Howard, Da Brat, Tia Texada, Valarie Pettiford, Ann Magnuson, Dorian Harewood, Padma Lakshmi, Don Ackerman
Παραγωγή: 2001
Διάρκεια: 104'

Επίσημο site:

Posted on Κυριακή, Σεπτεμβρίου 02, 2012 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

20 comments

Σάββατο, Σεπτεμβρίου 01, 2012


Ω, ναι φίλες και φίλοι, είναι γεγονός! Αναμενόμενο μεν, γεγονός δε αφού, λίγο-πολύ, όλοι περιμέναμε την ώρα όπου το ελληνικό τηλεοπτικό δίκτυο του Star, θα εξαγόραζε τα δικαιώματα για την προβολή του "The Vampire Diaries" και στην χώρα μας. Άλλωστε, είναι το δίχως άλλο, το κανάλι εκείνο με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στις ξένες σειρές, με σταθερότητα στις επιλογές και τις προβολές του, έχοντας χαρίσει στους θεατές μοναδικές στιγμές.

Η σειρά λοιπόν θα ξεκινήσει να προβάλλεται από την Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου και κάθε Παρασκευή στις 22.00μ.μ. Για αρχή θα ξεκινήσουμε να παρακολουθούμε τα 22 επεισόδια της πρώτης season, με ένα διπλό επεισόδιο κάθε βδομάδα. Χμ... καλύτερο από το σύστημα του CW η αλήθεια είναι.


Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την σειρά και το πρόγραμμα του Star μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του καναλιού:

Το σίγουρο είναι πως όσοι είμαστε fans και έχουμε παρακολουθήσει την σειρά μέσω download, θα το ξανακάνουμε τώρα που θα βρίσκεται στο σπίτι μας. Επίσης, είναι μια καλή ευκαιρία για όλους εκείνους που ναι μεν θέλουν να την παρακολουθήσουν ωστόσο, αντιμετωπίζουν δυσκολίες ως προς το να κατεβάσουν, είτε τα επεισόδια, είτε τους υπότιτλους, είτε δεν καταφέρνουν να τα συγχρονίσουν.

Παρακολουθήστε το official ελληνικό trailer και καλή θέαση:

Posted on Σάββατο, Σεπτεμβρίου 01, 2012 by Γιώτα Παπαδημακοπούλου

18 comments